KyoAz Forum

Fakta-Fakta Menarik

View previous topic View next topic Go down

Fakta-Fakta Menarik

Post by WaCI on Tue Dec 21, 2010 4:50 pm

Tahukah Anda...

1. Cuba tengok zip seluar anda, tertera huruf YKK..YKK bermakna Yoshida Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang ni..

2. bunyi (kuek) yang dihasilkan oleh itik tidak bergema dan beralun. Sehingga kini kita tidak tahu mengapa.

3. Dengan sepotong coklat boleh membunuh anjing? benar!! Coklat mampu
merosakkan sistem pernafasan dan jantung anjing. Dengan ounces yang banyak mampu membunuh seekor anjing bersaiz kecil.

4. Kebanyakan lipstick sekarang ni mengandungi sisik ikan yang telah diproses.

5. Pada tahun 1830, ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan bukannya perasa tambahan pada makanan.

6. Tiada satu pun jam di Las Vegas Gambling Casinos. Dengan ketiadaan jam akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan mereka..

7. Kerana ketangkasan Bruce Lee..pengarah terpaksa memperlahankan sedikit filem yang diambil kerana terlampau laju dan pergerakan aksinya tidak dapat ditangkap melalui lensa kamera. Sesuatu yang agak luar biasa dari orang lain.

9. Mosquito repellents atau penghalau nyamuk tidak membunuh.Sensor nyamuk
hanya dikaburi dan ini menyebabkan nyamuk tidak dapat mengesan dimana mangsa berada.

10. Pakar dan doktor gigi mengesyorkan berus gigi hendaklah diletakkan sekurang kurangnya 6 kaki jauh dari tandas utk menghalang kuman berterbangan ketika anda menggunakan flush tandas.

11. Jika nombor 111,111,111 didarab 111,111,111 anda akan dpat jawapan 12345678987654321.

12. Warna biru adalah warna kesukaan 80 peratus rakyat Amerika.

13. Tanda (#) di keyboard komputer anda sebenarnya dinamakan 'octothorp'.

14. Adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata.

15. Seekor lipas boleh hidup selama 10 hari tanpa kepala.

16. Jika dikangkangkan kaki dan baring secara telentang, kita tidak akan tenggelam di dalam pasir jerlus.

17. Nama yang paling banyak umumnya di dunia ini ialah Muhammad.



18. Produk pertama menggunakan bar code adalah Wrigley's gum.

19. Mexico City tenggelam sedikit demi sedikit sekitar 10 inci setiap tahun.

20. Mengikut statik dalam kehidupan, ayam adalah haiwan yang paling banyak di dunia mengalahkan manusia, kerana cara pembiakan yang berleluasa dan senang dibiakkan untuk makanan.

21. Otak akan lebih aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv.

22. terdapat banyak telefon di Washington D.C mengalahkan penduduk penduduknya.

23.. Untuk melepaskan dari gigitan buaya, anda perlu mencucuk matanya menggunakan jari sekuat hati. Buaya akan melepas anda serta merta.

24. Jika sebutir kecil kismis dijatuhkan di dalam segelas champagne segar,
kismis tersebut akan turun ke dasar gelas dan naik semula dan turun kembali dan seterusnya seakan dilambung-lambung.

25. Leonardo da Vinci juga mencipta gunting dan beliau menghabiskan 10 tahun untuk menyiapkan lukisan agungnya iaitu Monalisa (10 tahun untuk bahagian bibirnya sahaja)

26. Nama sebenar rama-rama (butterfly) ialah 'flutterby'.


27. Tahukah anda senarai ini tiada no 8.


aku pon x tau samaada btol ke x fakta2 ni.. lol

Sumber:

www.malaysiaria.com.my

WaCI
KA Shatei

Posts : 53
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by cekodokApple on Thu Dec 23, 2010 12:39 pm

bru aku tau anjing xleh makan coklat.... lol

=======================


K-ON!!! rock!!

cekodokApple
Moderator
Moderator

Posts : 252
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by WaCI on Thu Dec 23, 2010 3:18 pm

naya anjing tu kalo ko bagi lol

WaCI
KA Shatei

Posts : 53
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by SoulBlade on Thu Dec 23, 2010 5:24 pm

ingat tuh waci..jgn bg anjing makan coklat..

SoulBlade
Administrator
Administrator

Posts : 230
Join date : 2010-12-15

http://kyoaz.forumms.net

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by WaCI on Thu Dec 23, 2010 6:52 pm

umah aku xde anjing.. yeah

WaCI
KA Shatei

Posts : 53
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by SoulBlade on Thu Dec 23, 2010 6:58 pm

ketawa hnjing2 jmpew jgn lak ko bg nnt..

SoulBlade
Administrator
Administrator

Posts : 230
Join date : 2010-12-15

http://kyoaz.forumms.net

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by WaCI on Thu Dec 23, 2010 7:04 pm

coklat mahal aq xnak bg la..... ketawa

WaCI
KA Shatei

Posts : 53
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by cekodokApple on Fri Dec 24, 2010 12:16 pm

WaCI wrote:coklat mahal aq xnak bg la..... ketawa
mne tau ko bgi choki2 ke... guling

cekodokApple
Moderator
Moderator

Posts : 252
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by SoulBlade on Fri Dec 24, 2010 2:23 pm

cekodokApple wrote:
WaCI wrote:coklat mahal aq xnak bg la..... ketawa
mne tau ko bgi choki2 ke... guling

hahaha..20sen jer..

SoulBlade
Administrator
Administrator

Posts : 230
Join date : 2010-12-15

http://kyoaz.forumms.net

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by Negative on Sat Dec 25, 2010 12:35 am

lipas boleh idup 10 ary tnpe kpale tu HEBAT ! tembak

Negative
KA Wakashu

Posts : 21
Join date : 2010-12-25

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by ustadenapio on Tue Dec 28, 2010 7:03 am

Negative wrote:lipas boleh idup 10 ary tnpe kpale tu HEBAT ! tembak

hbat2 dy pn sekali aq katok mati jgk dy.. hahaha

=======================

ustadenapio
KA Wakashu

Posts : 34
Join date : 2010-12-20
Age : 24

Back to top Go down

Re: Fakta-Fakta Menarik

Post by Sponsored content Today at 4:45 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum