KyoAz Forum

Kemboja[seram]...

View previous topic View next topic Go down

Kemboja[seram]...

Post by cekodokApple on Tue Dec 21, 2010 1:44 pm


aku pon ade gak cerita nak kongsi ngan korang.. cerita ni baru je berlaku kat aku.. masa tuh aku kat asrama puteri, seremban.. time tu SPM.. so, tinggal form 5 ngan upper six jelaaa kat situ.. cerita ni cerita betul.. berdasarkan pengalaman aku tinggal kat asrama tu..

nak dipendekkan cerita, malam tu tinggal aku ngan kawan aku je kat dorm kitorang.. sebenarnya bebudak dorm bawah dah ajak dok dorm diorang.. tapi sementelahan kitorang tak geng sangat, so degil laa gak nak dok atas.. kat atas nih pulak, tinggal dorm kitorang je yang berpenghuni.. mak aih, punyelaa berani.. manakan tidak, dua orang je yg tinggal! dah pulak tuh, dorm hujung sekali lak..

belakang dewan makan kitorang ade poko kemboja ni.. kira, banyak aa cerita yang aku dengar pasal pokok tu.. asrama kitorang ni dah lama aa gak tak kena kacau.. kawan aku cakap, kengkadang antu tuh takdelaa kaco.. cuma datang melawat je..

so, malam tu agak-agak dalam kul 12.45 pagi kitorang naik ke dorm.. tuhlaa, tengok midnite punye pasal.. terlajak masa.. tak pernah-pernah lak kitorang duduk kat bawah tu lebih dari kul 12 kalau tinggal berdua..

masa nak jalan gi dorm tu, punyelaa takut.. yelaa, dorm sumer gulap gulita.. nak pandang dalam pon tak berani.. sampai kat dorm, apo laie.. pasang kelambu, truss tido ler.. yg aku lak malam tuh, takleh nak tido.. pesal tah..

so, dalam kul 2 tuh tiba-tiba aku dengar anjing menyalak.. lain macam bunyik ehh.. org tua-tua kata maknanya die nampak antu.. tiba-tiba aku dengar bunyik KTANGG!! kat dewan makan.. peh tuh, bunyik tapak kaki lak.. setapak, setapak.. tah apesal lak aku ghajin nak mengira tapak kaki tu.. peh tuh, aku dengar tapak tu naik tangga.. sampai betul2 kat tingkat atas, yakni sebelah dorm aku.. aku dah cukup menggeletar dah.. teruss tutup mata..

dumm! pintu dorm pon terbukak.. yg herannya, lampu sumer menyala.. hantu ni tak takut lampu ke? yg bagusnya, aku terbau lak bau bunga kemboja.. harum semerbakk sehh!!.. naik lak bulu roma aku.. then, aku rasa kelambu aku kena selak.. ade tangan raba2 muka aku.. haaa, ape lagi.. aku pengsan dalam tido ler jawab eh..

sok nya, aku bangun.. kawan aku kejut aa tapi.. aku bangun, terus pandang keliling dorm.. mak aih, kemasnyaa dorm.. akuu tanye kawan aku, die ke kemas.. die kate tak.. die baru je bangun.. aku pon heran laa sebab kitorang memang tak kemas dorm ni.. last-alst baru aku tahu sapa.. kat atas katil hujung dorm tu, bertabor bunga-bunga kemboja yang masih fresh lagik...
sedih

cekodokApple
Moderator
Moderator

Posts : 252
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum