KyoAz Forum

Kisah Usop

View previous topic View next topic Go down

Kisah Usop

Post by cekodokApple on Tue Dec 21, 2010 3:20 am

Satu hari Usop (bukan nama sebenar) mengidam nak makan Tomyam Pak Sudin kat pekan. Lalu dicapainya kunci motor dan vrooommm. Dalam perjalanan ke pekan menunggang motorsikalnye. Dalam perjalanan, die terserempak dengan member die orang asli namenye Kelat. Usop tye la Kelat ni, “Uit Kelat, ko nak g mane?”. ”Akuk mau gik pekan”. Disebabkan destinasi diorang sama, Usop pun tumpangkan la si Kelat ni.



Tiba-tiba Si Kelat ni menjerit,”Trapit!!Trapit!!”. Usop pun terkejut. Memandangkan dua-dua orang x pakai helmet, Usop pun lajukan motonye untuk elakkan diri dari dicekup polis trafik. Makin laju Usop bawak, makin kuat si Kelat ni menjerit ,”Trapit!!Trapit!!”. Si Usop pun kaget.”Bahaya ne, apela malang nasib aku arini.”. sedang die merungut sendiri, baru die perasan yang si Kelat ni da senyap. “da xde polis kot”kata Usop dalam hati. Sampai kat kedai kopi Ah Keng, Usop pun berenti. Nak ajak la Si Kelat ni ngeteh dulu.


Bila dia pandang je si Kelat ni, die tengok si Kelat menangis teresak-esak. Di tanya kenapa x jawab. “Sudah, nape lak ni”kata Usop dalam hati. Bila didesak oleh Usop akhirnya Kelat pun beri repon. Die suruh Usop tengok kaki die. Dah berdarah-darah. Usop tanyakenapa. Lalu kelat menjawab,”Kan akuk suda bagitahu tadik. Kakiku trapit. Tapi kamuk xmahuk berentik. Makin kuat akuk jerit makin lajuk kamuk bawak” dengan nada sedih “laa..aku ingatkan polis trafik, tu yang aku nak lari”. Dengan rasa bersalah usop pun bawala si Kelat ke hospital yang berdekatan. Maka kensel la niat usop nak pekena Tomyam Pak Sudin kat pekan tu

Sekian..
lol
sumber: www.gempak.org

cekodokApple
Moderator
Moderator

Posts : 252
Join date : 2010-12-20

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum